Varje litet framsteg är en seger!

Den där fettbrännar-träningen kanske fungerade, för när jag vägde mig idag så stod vågen på 200g mindre. Så totalt har jag gått ner ett halvt kilo på 9 dagar :) Om detta skulle funka i snitt så skulle jag gå ner 1 kilo på 18 dagar och på ett år gå ner ca 20 kilo. Visserligen kommer jag att börja träna mer intensivt ju mer jag orkar, och äta bättre mat också. Men för mig är varje litet gram en stor seger och det kommer jag att fira genom att träna ett annat program idag, trots att jag faktiskt har sjuk träningsvärk i mina ben (efter bara 37 minuter).

Om jag visste från början hur lite som egentligen krävs för att gå ner lite i taget, så hade jag nog tagit detta på allvar för länge längesen. Men den största förändringen är nog att jag är konsekvent i mitt ätande. Jag kanske inte har 100% fasta tider, men nu äter jag runt 2000-2300 kalorier om dagen (det är rekommenderat för mig att äta 2300 men det är jäkligt svårt att komma upp i det ibland) och jag mår mycket bättre nu när jag gör det. Så inga 3000 kalorier och inga 1000 kalorier :)

Kommentarer

Populära inlägg