Klarhet

Jag skickade min ansökan till csn om nytt studiemedel för att få reda på exakt hur mycket jag behöver. Det visade sig att det var 7,5 och inte 15 (känns väldigt bra faktiskt). Men det känns inte så roligt att veta att jag inte kan få tillbaka det förrän i september. Men bättre med september än aldrig. Drömde att Christer kunde gå i god för mig på ett jobb jag sökte så att de ville anställa mig haha. Och något om något äckligt motell i Danmark där de inte bytte lakan (ick) och så spelade vi in en skiva. Drömmar är så konstiga. Man drömmer ibland om människor som står en så nära, men när man vaknar har man ingen aning om vilka de människorna är... Är det människor man har sett förut eller hittar hjärnan bara på och kombinerar ihop människor som man har sett förut? Jag har alltid undrat det...

Och det här med drömmar... Jag har hört från många att det är ovanligt att drömma i färg. Jag drömmer alltid i färg. Mina drömmar är vanligtvis väldigt långa och har en skum historia. Som en skum film utan slut. Jag vaknar alltid innan de slutar. Fast om man drömmer mycket betyder ju det att man inte snarkar. Har hört att om man snarkar kan man inte drömma samtidigt. Jag vet inte om detta stämmer, men ja, varför inte? Det kan ju förklara varför Mike aldrig kommer ihåg om han har drömt något haha.

Idag ska man kanske in till stan och söka praktikplats... Jag vet fortfarande inte vart jag ska söka. Det känns som att jag borde kollat upp fler ställen innan och inte bara hoppats på det här musikstället. För om vi ska vara ärliga. Hade de varit intresserade hade de hört av sig. I vilket fall så ska denna veckan ägnas åt att hitta något att göra :)

Kommentarer

Populära inlägg