På språng

Jag gick till arbetsförmedlingen idag och allt är grönt. Jag kan åka ut på praktik när som helst, så fort jag bara hittat ett ställe att vara på. Så jag begav mig ut på praktik-jakt vilket resulterade i ett ja, ett nej och ett kanske plus att jag ramlade uppför en trappa... Ja, det är sånt som jag lyckas med! Eftersom musik är min stora passion så är det givetvis det jag vill göra. Så jag började med att söka i två musikaffärer. Den ena sa ja, men de sa också att det inte finns någon möjlighet till anställning. Den andra sa kanske, men jag ska in med mitt CV imorgon så får vi se vad som händer. Jag ska då prata med dem om det finns någon chans till anställning (timanställning, extra, sommarjobb? Allt funkar!) efteråt. Det viktigaste är att jag har gått vidare och gör något med mitt liv istället för att sitta hemma och tycka synd om mig själv.

Man får ju ersättning för praktik. Det är inte mycket, men det är mer än vad jag hade på cafét! Så pengamässigt är det värt det och chans till anställning gör det definitivt värt det! Man får ca 4300 kronor i månaden och det är ca 1500 mer än förut. Det är dags att saker och ting börjar hända. Och jag kan ändå fortsätta att studera eftersom det sker online utan några träffar. Får jag dessutom tillbaka mitt CSN så räcker ju en deltidsanställning. Jag får erfarenhet och utbildning i ett :) Känner mig väldigt positiv just nu.

Kommentarer

Populära inlägg