Radio killed the radio!

Detta inlägg på aftonbladet är den största anledningen till att jag inte lyssnar på radio. När jag jobbade på subway så lyssnade vi ofta på lugna favoriter eller Rix fm och det var plågsamt att lyssna på samma förbannade musik om och om igen. Några killar som hade suttit där i en och en halv timme kanske kom fram till oss och frågade vad det var för skiva vi spelade. Jag förklarade då att det var radion!

Men det är ganska sjukt att det finns så mycket bra musik där ute, och så väljer man att spela samma musik var 70e minut. Det är väl inte konstigt att folk tröttnar? Personligen tycker jag inte att Robyn är bra nog för att spelas ens en gång i veckan!

Nej, radion har dödat sig själv, ingenting annat!

Kommentarer

  1. Set fire to the rain med Adele är jättefin men....när jag hört den tolv gånger om dagen i en vecka kräks jag faktiskt. Lyssna på P1 och P2. Det finns repriser där också men inte lika mycket. /G

    SvaraRadera
  2. jo, den låten är man rätt trött på! Faktiskt så är jag trött på de flesta låtarna som spelas på radion. Det finns en radiokanal som heter något med österlen och de har riktigt bra och varierad musik men den får man inte in i Kristianstad.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg