min första träning med "workout trainer"

Idag hittade jag en annan app på min samsung som dessutom är gratis. Den heter då (om inte titeln på min blogg avslöjade det för mkt ;) ) workout trainer.

Jag och Mike bestämde oss för att testa den och sa vad den gick för. Efter 37 minuter svettiga minuter senare konstaterade vi att jo, fettbrännarprogrammet fungerar, men yogan är alldeles för hastig. Nä, yoga ska man göra på plats med lärare, inte via mobilen. Men faktum är att jag tyckte att de passen med mer tempo i funkade utmärkt. Man kan göra hur många program man vill och de är allt från 1 minut till 1 timme långa, så man kan ju kombinera hur man vill träna själv. Vissa saker kostar i appen, men använder man sig bara av gratis-programmen så spelar det ju ingen roll. Säkerligen är de program som kostar jättebra då de spinner över 4 veckor och ger dig en bra koll på hur du ska träna. Men eftersom jag är nybörjare så är allting en utmaning för mig. Märkte det speciellt på vissa triceps-övningar!

Ett bra tips är att ta reda på vad du vill göra med din träning. Vill du gå ner i vikt, slimma dina muskler, bygga muskler, gå upp i vikt eller bara träna för hälsans skull. Denna appen är utmärkt om man inte har råd att gå till gymmet och i många av övningarna behöver man bara sin kropp som redskap.

Kommentarer

  1. Where can I get this app? lol

    SvaraRadera
  2. I'm using it for my android phone. If you have one (and I'm sure you could find it for iphone as well) just go and search for "workout trainer"

    Cilla:) vi får se, jag hoppas det iaf ^_^

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg