bokjakt och insikt

Som nybliven student på webbdesign och grafisk design inser jag att de där 90 poängen (kurs 1-3) inte alls kommer att ta 3 terminer... det kommer att ta 3 år. Tydligen läser man bara på halvfart och jag tänkte inte så mycket på det när jag anmälde mig, eftersom det stod 30 poäng på en termin (det är heltid). Men nu visar det sig att det kanske bara är 15 poäng på en termin... suck! Men sen å andra sidan. 15 poäng är bra att läsa för att ta reda på om det är något man vill göra. Är detta det jag vill syssla med, så får det väl vara värt tre år. Läser man bara 15 poäng per termin och det dessutom är distans så finns det ju inget som stoppar en för att ha ett heltidsjobb!

Dagens insikt: Det faktum att jag inte var student har väldigt lite att göra med det faktum att jag inte har jobb längre!

"The design of everyday things" är en bok jag behöver. Inser att jag måste köpa den då högskolan endast har den på daglån (palla). Så jag hittade den på blocket för 50 kronor. Lagom pris!

Kommentarer

  1. 50 spänn är ju ett kanonpris. Tänkte att den säkert kostat flera hundra. Kul att du kommer igång igen. Har du börjat?
    Fokus, lycka till och kram.
    PS. Jag följer dig nu från min andra blogg. /G

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg