Man känner att man lever...

...och vilken SJUKT dålig kondition man har haha. I vanliga fall tar det 40 minuter fram och tillbak till ICA, det är nästan 3 kilometer (2.7 för er som vill vara petiga). Idag gick jag fram och tillbaka på 26 minuter. Fy tusan vad jag var trött när jag kom hem. Helsvettig och kunde knappt andas. För en vanlig person är väl detta småpotatis, men för en som inte har kunnat springa sen hon var 15 så är det ganska strongt att ens orka gå snabbt. Mitt snabbaste var 13.4 km/h och min "average" var 4.9 km/h (då inklusive 7 minuters slögående i ICA).

Köpte en ny dörrmatta idag för 10 kronor. Dagens fynd, jajamen! De hade massor med reavaror, en jättefin stomme till en lampa, men inga lampskärmar... så då kunde vara så...

Men jag är i alla fall stolt över mig själv för att jag kämpade mig igenom smärtan i benhinnorna. Jag kanske har usel kondition idag, men vänta  ni bara. En dag ska jag också kunna springa!

Notering: för er som fortfarande inte vet så har jag hälsporre och det gör det mycket svårt för mig att gå fort, stå upp mycket och gör det omöjligt för mig att springa utan sjuk smärta. Ni som själva har det vet säkert vad jag menar. Och sen med min övervikt gör det saken ännu värre. Men det är slut med ursäkter nu :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg