på fredag blir det tårta

Ja... Då var emla-plåstren inköpta. 74 kronor för 2 stycken. De är faktiskt en present från Christer för att jag faktiskt gör detta blodprovet. Jag vet, jag har tjatat om det jättelänge. Men för mig är det en så stor grej och nu är det ju bara 3 dagar kvar. Halv nio på fredag åker vi dit och kollar var jag kan sätta plåstren, sen blir det fika och vänta i en timme för att de ska fungera. Egentligen skulle jag bara kunna gå dit, få det gjort och åka hem utan plåstren, men ja, nu gör vi det på det här sättet.

Dessutom har Christer och mamma lovat att jag ska få tårta om jag gör det haha. Kan inte fatta att det nästan tagit mig 6 år till att samla mod till det, och att det enda som krävdes var att jag utmanade mig själv. Har kommit på att löftet "skaffa tatuering" inte kommer att kunna uppfyllas om jag inte får ett heltidsjobb. Så jag godkänner det löftet med att i alla fall bestämma mig vad jag vill ha, och sen spara ihop till det. Men det hade varit trevligt om jag hade kunnat gjort det innan min födelsedag. Det där med att flyga blir också svårt p.g.a. det ekonomiska, men vem vet. Man kanske hittar en billig biljett till Tyskland, England eller bara inom Sverige?

Biggest loser säsong 12 (tror jag) är i full gång och jag börjar redan få "favoriter" (det brukar ändras) men jag brukar gilla de som inspirerar mig och de som är lika mig. Jag vet inte vad hon heter, men hon har skadat sitt knä och hon gick ändå ner 17 pounds (7,7 kg tydligen) på en vecka. Det är ganska fantastiskt (när man själv är nöjd med 1 kilo på 3 veckor haha).

Kommentarer

  1. Kul namn..Emla-plåster men samtidigt en liten diss. Nåja, de är bra. Fanny har använt dem men när man är liten får man dem gratis. Fick kruppsymtom när jag såg priset. Go for it. /G

    SvaraRadera
  2. jag vet inte var de fick namnet ifrån... lite skoj <.< Men jag hoppas de funkar. Bra att yngre får dem gratis. 74 kronor kanske är mycket, men är man rädd så kanske är det man måste genomlida, dessutom är ju blodprovet gratis, så... Det var värre när jag tittade online. där kunde man bara köpa 20-pack för 400:- men vem gör det egentligen? hahaa. Får rapportera tillbaka om det funkade!

    SvaraRadera
  3. haha..20pack. ja man kan fundera på vilken konsumentgrupp de vänder sig till. Klart de fungerar och det är bra att de finns. Emla kommer från det dialektala emlig eller ämlig. Stavades förr med ö och hänger ihop med öm. Ömklig kan vara en synonym till emlig.
    /G

    SvaraRadera
  4. ja, men jag är nog lite ömklig så det passar mig bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg