Min egen musik + arrangemang

Jag har pratat om detta hur länge som helst, men nu är det dags. Nu tänker jag dela med mig av snuttar av det jag har skrivit. Både komponerat själv och andras musik som jag har arrangerat. Arrangemangen är "She falls asleep" med McFly och "Gabriellas sång" från filmen "så som i himmelen". Allt är skrivet i ett notskrivningsprogram som heter finale. Det jobbigaste med det är att man måste skriva ut not för not och det tar lång tid, men de som känner mig väl vet att jag älskar musikteori. Efter "she falls asleep" är den riktiga låten för er som inte hört den förut. Är ju inte världens mest kända låt.

De 5 kompositioner ni kommer att få höra sitter alla ihop i samma video (så lyssna gärna på hela videon). Några av dem kommer från samma tema och det kanske man kan höra att de har mycket gemensamt (speciellt genom att det oftast är samma instrument som jag har valt) och sen är det två fristående som inte har något med varandra att göra. Stilen på detta brukar jag kalla möjlig-fantasy-spelmusik. Men ni kan skapa en egen uppfattning om ni så vill. Konstruktiv kritik visst, men ska ni vara elaka så kan ni hålla det inom er. Detta är mycket svårt för mig, eftersom jag är väldigt duktig på att tro att jag inte duger till och det jag skriver inte är bra nog. Ni som förväntade er "normal" musik med sång till kan ju sluta läsa här, för så blir det inte :)






Kommentarer

Populära inlägg