the show must go on...

Ibland när saker och ting tar slut så gör de det för en anledning. Ta t.ex. när jag och Mike gjorde slut 2010 och var ifrån varandra 3 veckor. Efter det blev allting så mycket bättre och vi har lärt oss så mycket sen dess.

Idag slutade en annan sak. Kanske inte världens undergång direkt. Jag visste ju att det skulle hända förr eller senare, men jag hade hoppats att få lite mer förvarning, eller kanske en förvarning alls! Jag är inte arg på någon, men jag är lite besviken på hur saker och ting har skötts. Ett sms är kanske inte vad jag väntade mig. Känns inte så seriöst, men nu är det gjort.

Egentligen är det officiellt på måndag, men redan imorgon börjar mitt "nya liv". Mitt liv som arbetslös. Det hände inte för att jag inte sköter mitt jobb eller för att jag kom för sent (jag var sen en gång med 3 minuter och jag har bara fått anmärkning på stängningen en gång då jag jobbade min första fredagsstängning). Nej, anledningen till att jag inte jobbar längre är för att jag inte studerar. Fair enough, det är deras regler. Jag önskar bara att jag visste om detta från början. Det kanske säger sig själv, men jag visste faktiskt inte.

Det som är roligt med detta är att jag faktiskt är antagen på webdesign och grafisk design 30hp! Men ja, får jag inte CSN kan jag inte studera detta. Så det var kanske det rätta som hände. Vi får se. Ska till arbetsförmedlingen imorgon och se om nåt kan hända. Har sökt en miljon jobb nu.

Kommentarer

Populära inlägg