invägning nummer 3

Jag vet att jag väger mig ALLDELES för ofta! Men jag kan inte hjälpa det. Jag skulle egentligen hålla mig till en gång i månaden, men det kan jag inte.

Okej, sist hade jag gått ner 0,5 kilo totalt. Idag hade jag gått ner 600 g till. Så på det hela har jag gått ner 1,1 kilo på mindre än 3 veckor! Jag kanske lyckas hålla att gå ner 1,5-2 kilo i månaden. Då borde jag lyckas att gå ner det jag ska innan nästa år är slut i alla fall. Jag kommer ju att börja träna mer intensivt också. Just nu har jag mest hållit koll på vad jag äter (vilket jag aldrig gjort förr) och vardagsmotionerat. Jag hittade  en ny app som påstår att jag bara ska äta 1800 kalorier istället för 2300, vilket låter aningen vettigare. Så jag har dragit ner det till 2000 kalorier och försöker bara att äta nyttiga saker, men jag ska inte ljuga, jag äter choklad lite då och då, men i mycket mindre mängder än vad jag gjorde förut.

Mitt ultimata mål (som betyder att jag har tagit min viktnedgång på allvar och som betyder att jag har klarat "löfte ett") är när jag har gått ner 10 kilo. För då har jag kommit till en vikt som jag inte har varit under på 3 år. Nästa milstolpe efter den är ytterligare 10 kilo då jag är under en vikt jag inte varit på sen 2005-2006. Men vi tar det vecka för vecka. Det handlar om små förändringar först, som senare slår ut i hårdare och längre träningspass och större koll på maten. Det är faktiskt inte så svårt som man har trott att ändra sina matvanor. Svårare är det att träna varje dag.

Så YAY för mig. 1,1 kilo :D

Kommentarer

  1. Härligt ju!! :) Fortsätt i samma stil.. vill gärna se före och efter bild sen också ju.. så man kan följa skillnaden. Men ger dig ett råd att inte lyssna på vågen. Kolla måttband istället, speciellt när du börjar träna mer intensivt och kroppen börjar bygga muskler.. Muskler väger nästan dubbelt så mycket som fettvävnader i procentenheter. Många på jobb som är väldigt besvikna för att dom "bara" gått ner fem kilo.. men när vi då tar fram måttbandet så har dom visst tappat 10-15cm runt magen. Men jag håller tummarna för dig Amy, du är värd detta! <3 Kram Kitty

    SvaraRadera
  2. ja jag säger bara keep up the good work <3 du skitduktig :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg