4,3 km avklarat!

Idag besökte vi Tomoko och André och kom på att vi inte hade några pengar kvar på vårt busskort, så då bestämde vi oss för att gå. Ja, varför inte? Jag behöver gå minst en halvtimme varje dag och det här var max 30 minuter bort. Så vi gick dit, tog 32 minuter. Hade en underbart trevlig tid med dem båda och blev bjudna på väldigt god chokladtårta (jag tog en liten bit) :)

När det väl var dags att gå hem så missade vi bussen med 2 minuter (man kan betala med mobilen, men det är inget jag vill direkt) så vi bestämde oss för att gå hem också. Det tog 31 minuter (Ja jag vet, det spelar ingen roll hur många minuter det tog, men man kan bli lite smått besatt vid siffror ibland) och det var sjukt kallt. Mina kinder är fortfarande helt stelfrusna och vi har väl varit hemma i 20 minuter nu. Och ja, 1 timme och 3 minuter för 4,3 km är helt okej. I vanliga fall på gymmet brukar jag hålla 4,2km/t >.< Kanske inte jättebra, men för någon med hälsporre är det fantastiskt.

Så nu är denna veckan avklarad. Jag har varit ute och gått 6 dagar av 7 (för jag började i tisdags) och det känns som om detta är något jag VILL bli van vid. Det är inte direkt svårt att hålla och kanske borde jag ändra mina matvanor mer, men varje gång jag har gjort det har jag inte lyckats hålla det. Nu gör jag det på mitt sätt!

Kommentarer

  1. Finns inget bättre en bonusmotion. Kramelikram

    SvaraRadera
  2. haha nej, förutom att man är fortfarande rätt nerkyld >.<

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg