motion med naturexpedition

Idag bestämde jag och Cilla oss för att träffas och gå en runda. Först var vi tvungna att testa skitfula kappor på kappahl (sorry men päls är inte min grej). Sen gick vi en runda i parken och tog en hel del bilder på fåglarna. När vi gick längs vattnet såg vi Naturum långt borta och vi bestämde oss för att gå dit. Jag hade aldrig varit där innan (t.o.m. Mike har varit där o jag borde känna den här stan bättre än honom) så nu var det minsann på tiden. Det var rätt mysigt där inne och vi begav oss direkt av till simulatorn. För en flygrädd person så var det ganska traumatiskt de första sekunderna, men när man väl intalade sig själv att det bara var på låtsas så gick det bättre. Jag har ju ändå flygit i flygsimulatorer i militären, så det här borde ju vara enkelt tycker man!





1) utsikt från lunchen                              2) Helge Å       3) galna kapp-provare

Åt en trevlig lunch på Naturum med mörk kyckling-ciabatta och "reload" vitamin well. Som vanligt hade jag och Cilla hur kul som helst (man behöver inte göra nåt speciellt för att vi två lättroade awesome människor ska ha skoj) :)

Kommentarer

Populära inlägg