Ny dag, nya utmaningar

Kan ju säga att jag inte direkt ville gå upp ur sängen idag. Men livet går vidare, allt händer av en anledning, och det som inte gör det kanske händer av en (o)lycklig slump? Ska i alla fall snart in till stan till arbetsförmedlingen och sen gå och handla. Mike fick sitt CSN idag så det kändes jäkligt bra. Kunde betala hyran och några räkningar som ska betalas i slutet av januari.

Ikväll ska vi testa på nåt nytt recept jag hittade på ica (eller om det var coop). Någon krämig kyckling curry med kokosmjölk. Det lät riktigt gott och det enda vi behöver är broccoli och kokosmjölk. Lagom billigt!

Ska även börja leva lite mer hälsosamt. Det räcker inte med att bara hålla sina kalorier, man måste välja vad man äter också. Jag har visserligen slutat med chips och dricker bara läsk på speciella tillfällen. Men lite fullkorn och mer grönsaker och frukt hade vi nog inte mått så dåligt av om vi bytte det mot vitt bröd och pasta. I alla fall dra ner på pastan.

Livet som arbetslös är trevligt, tills man inser att man inte får någon lön. Men det är därför jag ska till ams, för att se om vi kan göra något åt detta. Praktik hade suttit jäkligt fint. Enligt mig är det den enklaste och mest effektiva vägen till ett jobb om man inte har någon fancy utbildning.

Kommentarer

Populära inlägg