10 Tips och tricks för dig som är ett päron!


Det här med kläder har alltid varit en enorm gåta för mig. Jag har aldrig riktigt visst vilken "form" jag har (klädsamt rund) och har heller inte riktigt visst hur jag skulle klä mig efter min form. Det har mest varit tunikor och leggings för att det är bekvämt och sitter inte riktigt åt. Men nu har jag alltså fått reda på att jag är ett päron (även kallad "the A shape"), precis som de flesta.

I vilket fall! Om du vill ta reda på vilken form din kropp har kan du testa dig via Gok Wan's "How to look good naked" site. Det var inte där jag gjorde mitt (för där står det att jag är ett timglas), men den sidan ger dig enormt mycket tips på vad du kan ha på dig. Jag vet att jag inte är den enda som är förvirrad över hur man bäst ska klä sig!

Jag tänkte dela med mig lite av de tips som jag lärde mig. Så detta är för dig som är päronformad!

1) Bootcut-jeans - ni vet, de som är lite utsvängda. Gör dina lår och höfter mycket smalare (Det funkar faktiskt).

2) Tröjor som slutar antingen över eller under din vidaste del av höften. Jag har varit väldigt duktig på att göra det misstaget, det får dig att se större ut. Men har du precis över (eller under) så blir det så mycket snyggare!

3) Framhäv din midja!

4) Rundade urringningar.

5) Bär ett halsband för att ge fokus åt din övre del.

6) Mörka byxor + ljusa/Färgglada tröjor = win

7) Inga möster vid nedre delen av tröjan/klänningen (detta har jag gjort alldeles för många gånger) men det gör inget om hela tröjan är mönstrad.

8) För jackor gäller samma som för tröjor - gärna över den vidaste delen av höften!

9) Bär gärna "skinny jeans" men inte i ljusa färger!

10) och sist men inte minst, och denna är jag lite kritisk mot, men för att ge en illusion av att din midja är mindre än vad den är och fejka dig till en timglasfigur kan du använda axelvaddar eller jackor med puffade axlar.
Jag hoppas att dessa tipsen kan vara lite till hjälp... Jag är väl ingen modeexpert direkt, men jag älskar kläder. Nedanför här kan ni se några outfits som man kan ha som päronformad. Vill ni veta vilken kroppstyp ni har, så kan ni (om ni är ärliga mot er själva) kolla upp det här.

Kommentarer

  1. Dom misstagen med kläder känner jag igen. Har ett par gamla jeans tights som är typ halv långa och dom är jätte ljusa i färgen..man ser bredare ut i dom. Dock har ja väldiga problem med att hitta en kjol som sitter bra, det är svårt tycker ja. Såg du hade någon kavaj på någon bild var har du köpt den?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg