Progress nummer 3!

Idag vägde och mätte jag mig igen. Totalt har jag nu gått ner 1,9 kilo på mindre än en månad, så det här med att gå ner 0,5 kilo i veckan verkar faktiskt funka. Ja, bara sådär 100 veckor kvar >.< Eller ja, det känns ju så i alla fall! Men 1,9 kilo på en månad är ju inte helt fy skam. Den 3e februari har det gått en månad och då får vi se om det har hänt nåt mer eller om det står på samma. På ett år blir det nästan 24 kilo i alla fall! Så det är vi glada över.

När det gäller måtten så har jag bara gått ner någon cm här och var. Det märks väl mest på låren och midjan (även om jag vill att det ska synas något på de där förbannade armarna). Enligt studier visar det att ca 70% av alla människor som avgett löften har gett upp dem innan januari är slut. Själv tänker jag inte göra det :) Detta året är jag beslutsam och jag gör det för min hälsas skull, inget annat (okej, kommande bröllop spelar väl lite in också).

Kommentarer

Populära inlägg