"löfte" nummer 1 är i rullning

Då har man varit ute och gått innan frukost, ätit en ganska hälsosam frukost (okej okej, ostbullar är inte alls nyttigt men jag har inte haft det på jättelänge). Skaffat en app i mobilen som heter "calorie counter" och där skriver man in vikt, målvikt, hur mycket man ätit, hur mycket man tränat och så visar den hur mycket du ska(bör) äta och hur mycket du har förbrännt. Vet inte hur exakt den är, men den är väldigt motiverande :)

Ska snart ut och gå igen. Som jag skrev innan, 40-50 minuter per dag är en bra början (det är bättre än inget). Mike cyklar med, vilket gör att jag går fortare. Hoppas bara att jag kommer att kunna hålla det här uppe varje dag (iaf 5 dagar i veckan). Vad är din motivation? Själv försöker jag bara se resultatet i mitt huvud, eller kanske inte slutresultatet, men att man ställer sig på vågen och den visar några kilo minus. Det är en stor motivation för mig.

Kommentarer

  1. Heja.
    Jag säger bara - ät inte de onyttiga köpta syntetbröden. BAKA. Jag håller mig till frallor med havregryn i och mörkt bröd som baseras på filmjölk.....och kompenserar med massor av choklad :)
    Promenader är nyttiga, kombinera med god andningsteknik. Du har startat perfekt men försök undvika att bli trött för då bara kompenserar man när man kommer hem. Sådan är jag - lätt och roligt ska det vara, det blir ändå ca 100 mil om året/G

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg