Progress!

Idag ställde jag mig på vågen (som varje dag) och ÄNTLIGEN visade den en minskning. Jag har gått ner 300 gram på 4 dagar. Jag vet att jag inte bör väga mig så ofta, men faktum är att sen jag började med den här appen så har min vikt varit konstant, den har inte flugit upp och ner som en galning. Innan kunde vikten variera jättemycket från dag till dag (ja, med några hundra gram då, inte kilon) men nu har den varit på samma (utom just idag). Så detta tänker jag fira genom att gå ut och gå en runda.

Jag började smått och jag kommer att fortsätta smått. Det är inga enorma förändringar jag har gjort, och kanske skulle saker och ting gå fortare om jag gjorde större förändringar. Men genom att reglera vad jag äter, verkligen ha stenkoll på det, och att göra något litet varje dag så kanske jag kommer att gå ner 1-2 kilo i månaden och visst, det kanske tar mer än 2 år för mig att nå min målvikt, men om jag lyckas hålla den sen, är det inte då värt det?

Kommentarer

  1. In English for my non Swedish speaking readers readers :) (if you have tried to translate this by google translate, know that by "round" I didn't mean round at the pub, but a walk)

    Progress!
    Today, I put myself on the scales (each day) and FINALLY showed a decrease. I have lost 300 grams in 4 days. I know I should not weigh myself very often, but the fact is that since I started with this app so my weight has remained constant, it has not been flying up and down like a madman. Before the weight could vary a lot from day to day (yes, with a few hundred grams, then, not pounds) but now it has been in the same (except right now). So this, I intend to celebrate by going out for a walk.

    I started small and I will remain small. There are no huge changes I have made, and maybe things would go faster if I made major changes. But by controlling what I eat, really have a close eye on it, and to do something small each day so maybe I will lose 1-2 kg a month and yes, it might take more than 2 years for me to reach my goal weight but if I manage to keep it then, is not it worth it?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg