"löfte" nummer 7

Ta det där förbannade blodprovet!

Jag kanske borde ha gjort det i ordning. Men detta är det viktigaste löftet och också det jag är mest rädd för (ja, t.o.m. mer rädd än att flyga). Just nu hade jag hellre suttit i ett plan än att göra det jag planerar att göra.

Jag skakar fortfarande lite efter samtalet med sjuksköterskan på provtagningen. Hon var visserligen väldigt förstående, lugn och gav goda råd. Det bästa (och kanske också det värsta) är att jag inte behöver boka tid. Vilket betyder att jag kan gå in dit nu om jag så vill, eller också betyder det att jag skjuter på det. Hon sa att det bara skulle ta några sekunder, vilket känns väldigt bra. Att jag ska använda embla(emla?)-plåster på båda armarna och att jag ska få ligga ner. Ni kanske tycker att det verkar löjligt, men tänk på er värsta fobi så kanske ni förstår.

Om jag klarar av att göra detta, då klarar jag av att göra precis vad som helst!

Kommentarer

  1. Andas med magen..Du fixar det/G

    SvaraRadera
  2. tack :)

    Jag har dock insett att vad jag är mer rädd för är att få veta OM jag har den här förbannade muskelsjukdomen... "plötslig hjärtdöd" är inte direkt vad jag vill se i framtiden...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg