jobb

Idag har jag sökt en massa jobb. På någon konstig vänster har det blivit väldigt krångligt att göra det. Man kan inte längre bara skicka ett mail med sitt cv, presentation o personligt brev. Nej, nu måste man registrera sig på hemsidan. Jag vet ärligt talat inte längre hur många sidor jag är registrerad på (och alla säger de nej). Kan de inte hitta på ett bättre och enklare system? Om man ska knappa in allt manuellt så vad ska man då med ett CV till?

Jag hoppas innerligt på att jag kan få något av dessa jobben. De flesta är sommarjobb. Fortfarande inget nytt om praktiken, men det ska man försöka ändra på imorgon. Jag tänker inte sitta hemma och söla mer. Jag är trött på det. Nu jäklar ska jag på praktik :)

Någon mer som tycker det är krångligt att söka jobb nu för tiden? Eller ni har vant er och klagar inte? Personligen tycker jag att varje människa har rätt till at klaga hur mycket de vill, sen beror det ju på vem som orkar lyssna på det ;)

Kommentarer

Populära inlägg