tisdagar

Jag tycker verkligen inte om tisdagar. Jag är inte en sån person som har något emot måndagar. Tisdagar däremot brukar vara mina helvetesdagar... Och denna dagen började väldigt otrevligt. Mike väckte mig klockan sex (ska upp sju, den där sista timmen ÄR guld värd) för att han tappat sin mobil under sängen (det är så smalt att man måste lyfta madrasserna för att komma under sängen. Sen pallade inte jag hjälpa honom lägga tillbaka sängen för jag ville verkligen sova. Då blev han irriterad och stannade uppe tills han skulle gå upp... Sen på jobbet så hade det runnit kaffefilter över hela golvet... och sen av någon jävla anledning så hade jag satt på locken på kaffetermosarna och så hade någon väl lyckats komma åt knappen och satte igång kaffet så det rann kaffe över hela jävla golvet (ute i cafét) så nej, min morgon var inte så jävla rolig. Var irriterad fram till halv elva >.< Nu däremot är jag glad som en solstråle, även om det är en trött sådan.

De håller på och laga taket och ställer stegar mitt i trappan så att man knappt kommer förbi. Hade ju inte vågat klättra uppför en stege som står på den instabila läskiga trappan... Men så länge de klarar av sitt jobb så vem ska säga nåt om det? De jobbar på rätt fort, även om jag är sjukt frustrerad över att taket blåste av. Vem hade inte varit det? Jag vill bara flytta NU, men det går inte... för man har 3 månaders uppsägningstid och man måste hitta en lägenhet också (vilket i stort sett är omöjligt).

Ja... såhär underbart trevlig är jag på tisdagar. Vilken dag i veckan är din "otursdag"?

Kommentarer

Populära inlägg