stövlar


 Varför är stövlar endast till för människor med smala vader? Det är i princip omöjligt att hitta ett par stövlar om man har vader över 40 cm i omkrets (vilket jag har, de är stora som hus). Vem har sagt att alla vader ska vara 35 cm i omkrets? För alla människors vader ser inte likadana ut. Varför gör man då bara EN enda modell? Jag har hittat ett par underbara stövlar på halens (ETT par som hade i min storlek) men de kostar 599:- (vilket inte är mycket om man jämför med andra sidor där det kostar 2000 kr). Men det är ju sjukt att det ska kosta extra för att man vill ha på sig ett par jävla stövlar. Mina favoritskor som jag haft nu i två år gick igår sönder :( Nu har jag inga vinterskor/stövlar och det är därför jag är på desperat jakt efter nya. Men vem fan har råd att slänga ut 600 kronor på ett par stövlar? Själv har jag aldrig lagt mer än 300 kronor på ett par skor och jag har haft många fina skor, som dessutom har haft väldigt bra kvalité. Det här med att man får vad man betalar för gäller inte alltid. Vissa människor tittar på priset och tror att det som är dyrast är bäst (fy fan vad ni blir lurade). Folk tar överpriser för då tror människor att de betalar för skitbra kvalité och sen går det ändå sönder efter någon månad.

Personligen tycker jag att det är mycket diskriminerande att folk inte ska få se annorlunda ut. Alla ska vi vara mindre än storlek 42 för annars är vi tjocka och måste gå på tjockisavdelningen där allt ser ut som tält. Vi måste vara långa, för annars så får vi sy upp våra jeans och vi måste ha smala vader och smala armar för annars får vi inte på stövlar eller jackor. Vad är det för jävla samhälle vi lever i? Idioti kallar jag det. Sen kan ni kalla det vad fan ni vill. Men jag är trött på att behöva leta hela världen runt för ett par stövlar för att min skitstad är för snobbig för att ta in något SNYGGT som är lite större än storlek medium!

Kommentarer

  1. Ja jag kommer bli ledsen om det blir en grön jul:(

    SvaraRadera
  2. Enligt tidningar i dag ska man vara size zero eller vad de nu heter, sj skulle ja aldrig vilja ha tillbaka de smala ja var när vi gick i grund skolan, hur snyggt var de egentligen. Idag väger ja åtminstone till lite övervikt och har kvinnliga former som ja gillar bra mycket bättre än ett skelett.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg