en tråkig dag med tråkiga händelser

Vi fick inte lägenheten. När jag precis fick reda på det blev jag jätteledsen (fastän jag lovat mig själv att jag inte skulle bli ledsen) men nu känns det helt okej. Det känns som att vi kommer att få en annan möjlighet att hitta en bättre lägenhet. Har vi tur får vi åka och titta på en annan nästa vecka, som visserligen är mindre, med fyra kvadrat, än den förra men den är 1300 kronor billigare än den här och det är värt att tänka på! Den är 5 kvadrat större än den vi har nu. Och den ligger i samma byggnad där två av våra kompisar bor (jepp vi kommer vara där jämt haha) fast på tredje våningen (vilket låter betydligt bättre än sjätte).

Mike fick rätt dåliga nyheter i skolan idag. Eller, alla fick det. Jag vet inte om jag vill prata om det här p.g.a. respekt, men det var rätt tungt. Så stämningen idag har inte varit på topp direkt.

Utöver det har jag spelat sims 3 idag för första gången på jättelänge. Jag bestämde mig för att vara en riktig tönt och göra Sailor Moon och Maskerade Rosen... Ja, ibland så måste man försvinna in i en låtsasvärld ett tag för att kunna hantera verkligheten. Alla behöver väl göra det ibland. Livet är aldrig lätt, men det gäller att uppskatta dem där bra stunderna så att man kan hantera de jobbiga, och just nu är jag väldigt tacksam över vilken fin dag jag och Mike fick igår.

Kommentarer

  1. världens finaste, det kömmer att lösa sig ...ni hittar säkert en lägenhet som ni verkligen tycker om till slut det kanske bara tar lite tid tyvärr, massor med kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg