Finns det gränser?

Finns det några gränser för vad man får lov att skriva i sin blogg eller inte? Finns det något som är "för långt"? För jag statuerar ingen fakta här, utan observationer som jag har gjort. Det är min åsikt på saker och ting och det är vare sig rätt eller fel, bara ett synsätt. Allt som oftast tänker jag att den här bloggen ska vara helt utan politisk inverkan, nu menar jag att diskutera politik och vilket parti som är bäst. Jag vill inte påverka någon att tro att det part jag tror på är det bästa (för om vi ska vara helt ärliga, så vet jag inte vad jag tror på). Jag tror på rättvisa, men det verkar inte vara prioriterat nu för tiden. Jag tror även på att skaffa ett jobb som gör mig lycklig, inte som nödvändigtvis gör mig stormrik, vilket folk kan tycka är konstigt. Jag tror på att alla människor har samma värde, oavsett kön, religion, hudfärg, läggning och ålder. Sen att jag tycker att religion, makt och pengar är den största grunden till orättvisor och krig, det är en annan fråga.

Jag tror också på att om alla människor har samma värde, då finns det ingen grupp det är mer synd om. Jag är tjej, jag är feminist (i det begreppet som betyder att tjejer strävar efter att bli jämlika med män, på samma villkor i arbetslivet och samma lön) men jag tycker inte om kvotering. Att någon ska kvoteras in i ett yrke för att de är en tjej?! Inspirera hellre tjejer till att utbilda sig till detta och välj dem för att de är bäst för jobbet, inte för att de är tjejer. DET om något är orättvist och skapar större klyftor, för då erkänner man att tjejer inte är lika bra som killar?!

Kommentarer

Populära inlägg