hyresgästföreningen och musikaler

Skickade ett mail till hyresgästföreningen och påpekade att de hade ignorerat mig sist och hoppades att det bara var ett misstag och inte ett medvetet val. Har man inga pengar på mobilen så har man inte. Kommer inte att fylla på min förrän efter nyår heller, för jag har ett sånt grejsimojs att jag fyllde på min mobil med 300 kr så fick jag gratis sms året ut. Jag sms.ar mest så det var ju bara positivt för mig! Men det är lite jobbigt när man vill ringa till företag. Man kan inte direkt smsa dem haha.
Sitter på lyssnar på musikallåtar. Ja, jag vet. Men det är i alla fall inte jullåtar! Inte än! Det här med musikaler sitter i sedan jag var 15 och ville bli musikalstjärna, vilket misslyckades totalt då jag insåg att man var tvungen att kunna dansa också. Visserligen hade jag kunnat lära mig, men konkurrensen är stark där ute. Bara de bästa lyckas, de som är bäst på att sjunga, dansa och agera. Men kärleken sitter kvar. Jag skulle fortfarande inte säga nej till att få gå upp på scenen och sjunga eller spela teater. Faktum är att det är en sån töntig dröm som väcks till liv lite då och då. Men ack, min karrirä inom det består väl mest i c4-konserter på skolan då jag sjöng allt från figaros bröllop (visserligen opera) till Miss saigon och Chess. Har sett en del musikaler i mina dar och försöker dra med Mike att titta på någon en dag. Han har sagt ja, men det har bara inte blivit av. Fantomen på operan hade varit underbar att se på scen, för den har jag aldrig sett och den tycker han också om. "All I Ask of you" är världens mest romantiska låt. Däremot tycker jag att hon som spelar Christine i nyaste filmversionen är så jävla kass. Hon framstår som en hjälplös idiot. Sen att hon kan sjunga fint gör inte henne till en fullfjädrad operasångerska. Lite roligt dock att Gerard Butler är fantomen, även om han mer låter som en hårdrockare än en opera/musikalsångare.

jepp nu blev det som det blev. En massa skriveri om allt och inget. Men det är så det går med en hyperaktiv hjärna som tänker på fem miljarder tankar på en och samma gång.

Kommentarer

Populära inlägg