hmm

Jag har läst rätt mycket gamla saker som jag själv har skrivit för kanske nåt år sedan. Jag har ändrats rätt mycket som person sedan dess. Först och främst har jag slutat tycka synd om mig själv och faktiskt gjort något åt saker istället för att bara sitta där och pinas. Från det att vi flyttade från Vittskövle till stan har både jag o Mike ändrats. Vi har faktiskt ett socialt liv just nu och vi är sociala. I början var det jobbigt, det enda man gjorde var att prata med folk över nätet, det var enkelt. Men att träffa folk öga mot öga var jobbigt. Tack vare ett underbart konstigt party hos Derick förändrades allt. Vi började träffa folk i våra åldrar och självförtroendet växte. Ja, folk KAN ju faktiskt tycka om mig och man måste inte hålla med om allt för att fortfarande vara vänner. Många av mina vänner (de som faktiskt bryr sig på riktigt) har väldigt olika åsikter gentemot mig, men vi kommer så jäkla bra överens ändå.

Jag tycker att man ska sluta döma folk efter deras politiska åsikter, deras hudfärg (haha höll på att skriva husfärg), deras religion, deras livsstil och deras läggning. Det spelar ju ändå ingen roll. Någon gemensam grund är ju en fördel, men jag skulle aldrig byta bort mina riktiga vänner mot någonting annat (inte ens choklad). Ni vet vilka ni är (hoppas jag i alla fall) och även om vi borde träffas oftare (eller om vi träffas FÖR ofta) så har jag alltid jäkligt roligt ihop med er.

Kommentarer

Populära inlägg