lättlyssnat

Jag och Mike var på trendie någon gång förra veckan (första gången vi ätit ute sen jag vet inte när) och folk tenderar till att vara ganska högljudda när det konverserar vid borden, som för övrigt står väldigt nära varandra. Jag råkade höra en konversation mellan två tjejer som var smått intressant eller kanske bara skum. De pratade om bloggar, och speciellt sina egna. Att de skulle aldrig bli kända bloggerskor för att de inte var hjärndöda (vilket jag tyckte var ganska roligt). De påstod i grund och botten att folk som blir kända för sina bloggar är folk som inte har något liv (dvs jobb), som är ytliga till tusen och som ger dumma tips (dvs "ser ni inte ut som mig så är ni ingen"-tips).

På sätt och vis kan jag nog hålla med om detta. De tjejer (och killar) som har blivit "kända" pratar i stort sett bara om mode, plastikoperationer och kändisar. I min blogg förekommer det inget sånt (såvida jag inte har blivit förbannad och vill skriva en lång rant om det). Och det är ju inte för att jag vill bli en "känd bloggare" som jag faktiskt bloggar. För mig är det ett skönt sätt att få ut tankar (som det brukar vara alldeles för många av i mitt huvud) och att få själv reflektera över det jag tänker på. Sen att jag har haft över 700 läsare på en månad är sjukt kul! Allt från Usa, Australien, Sverige och Tyskland till Ryssland och Malaysia (även om de allra troligast inte förstår ett skit, såvida de inte använder sig av google translate).

Okej, åter till de här två tjejerna. De fortsatte att mala på om hur ytlig världen är och att man inte ska köpa kläder för att de är moderna utan för att man faktiskt tycker om dem (det kändes lite som att lyssna på sig själv). Jag köper endast kläder som JAG tycker om. Om någon säger att något är modernt så kommer jag inte att köpa det om inte jag själv redan tycker om denna stilen. Att vara en fritänkare är väldigt ensamt och man blir ofta ifrågasatt, men jag tycker om att göra saker på mitt sätt, även om omvärlden tycker att det är fel!

Och avslutningsvis vill jag tillägga ett citat. Tjejerna hade tydligen en kompis som de inte tyckte om och detta var vad de sa om henne "Hon har en fruktansvärd röst, hon låter som en ringsignal."
 Det var faktiskt väldigt nära på att jag inte kunde hålla mig för skratt. Men okej, det var allt för idag =)

Kommentarer

Populära inlägg