För att jag kan!

Därför ska jag nu nyttja rätten att klaga över mitt missnöje med att åka buss! Det finns så många saker som jag avskyr med att åka buss, speciellt stadsbuss. Jag och Mike skulle åka in på en trevlig dag i stan med lite fönstershopping och köpa mat.

På väg hem händer det vanliga som händer när man ska åka ettans stadsbuss!

* Alltid är det någon jävel som inte vet hur man köar och tränger sig före alla andra och låtsas som om det regnar när man stirrar argt på dem.
* Väl inne på bussen hittar man bara två lediga platser, varav man sätter sig ner. DÅ sitter det som vanligt en arg kärring på andra sidan av bussen och vrålar åt en att man ska flytta sig för någon annan ska sitta där. Någon med barnvagn eller dylikt. Ursäkta mig, men jag betalade exakt lika mycket som du för att få åka den här bussen, och bara för att mitt "handikapp*" inte är synligt betyder inte det att det inte är lika mycket värt som ditt!
* Förbannad flyttar man sig för att sätta sig bredvid en gammal tant som sittar och petar näsan HELA tiden.
* Bakom en sitter två män i 40-års åldern och tuggar tuggummi. Nej, dem SMASKAR tuggummi. Stäng munnen för helvete, det är inte så jävla svårt. Ni är inga förbannade barbarer.
Och så fortsätter det så. Damen pillar sig i näsan, männen smaskar och chauffören bara ÖSER in med mer folk för det KAN ju få plats två till om man klämmer ihop sig rejält.

Angående mitt "handikapp". Jag har hälsporre. Det gör sjukt ont i mina fötter om jag står upp och speciellt om jag står på samma ställe för länge. Det räcker med 5 minuter. Det finns ingen lag som säger att jag måste flytta mig för att ge plats åt någon som inte ens behöver sitta ner, bara för att de är äldre än mig. Däremot flyttar jag mig alltid om någon äldre kommer. Det är inget snack om saken. Jag blir bara så förbannad när någon skriker åt mig att flytta mig fastän jag knappt ens har sett att någon kommer. Mind your own fucking business, din jävla idiot.

Och alla ni som petar er i näsan offentligt. Snälla vet ni inte hur äckligt det är? Jag skiter i att folk säger att "alla gör det" eller "Alla har gjort det". Kanske det, men inte fan offentligt. Det är precis som att säga att "alla har någon gång varit nakna" ja, exakt men inte offentligt!

Så, nu har jag uttryckt mitt missnöje och nu kan glatt börja med att dricka min julmust och äta min knäckemacka.


Och denna bilden visar högskolebussen (som vi brukar ta) då den hette linje 7. Numera heter den linje 4 och den är fanimej så mycket bättre än linje 1.

Kommentarer

  1. Haha, skönt att få ut det va?
    Jag har satt mig på handikapp-platser nu med min fot, numera har jag bandage om den så ifall någon skulle opponera sig så kan jag alltid visa det. Men det är alltid lite störigt när äldre människor sätter likhetstecken mellan ung och frisk. Morrr och kram

    SvaraRadera
  2. Haha ja bussar är fan inte kul!!! Finns många handikapp som inte syns. Jag har blivit utskälld på jobb för att jag suttit ner för att mina fötter nästa exploderat av smärta. Men men.

    SvaraRadera
  3. Det är jäkligt skönt att få ur sig all sin ilska, Marie :D hahaha Ja och det är så att det finns faktiskt äldre människor som är friska också. Och det är inte SÅ svårt att gå ett steg längre bak i bussen. Det dör du inte av!

    André, ja du vet ju vad jag pratar om. Förbannade fötter! Och nej.. bussar är vedervärdiga, iaf stadsbussar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg