siste november

juuuuuuuuligt
Idag är det Anders-dagen och ni har väl alla hört att "om Anders slaskar så braskar julen"? tja, det var ju varken varit snö eller regn idag, så hur ska man tolka det? Att vi ska få den första gröna julen på väldigt länge? Känns väldigt tråkigt i så fall. Det är något speciellt med att titta ut genom fönstret på julaftonsmorgon och se snöflingor falla på den vita marken. Utan snö känns julen inte alls lika roligt. Man behöver hela "konceptet" för att det ska funka.


I min familj är vi alla lite julterrorister, fast min mamma är värst. Vi har fortfarande tomte som kommer och delar ut paket (ja även när vi var vuxna och Tilda och Tuva inte var födda än) och det är tomtar i varje fönster hemma hos mamma. Här hemma nöjer jag mig med lite ljus i fönstren och en julgris jag fick av mamma i söndags =) Fast om jag hade fått bestämma, och Mike inte hade så mycket att säga till om, så hade jag nog förvandlat denna skitlägenhet till en röd skönhet med glitter överallt! Eller som bilden till höger kanske, massa granar och silver!

Kommentarer

Populära inlägg