en vecka till advent

och jag sitter och tittar på julfilmer redan. Idag är det "deck the halls" ("En lysande jul" på svenska) med Matthew Broderick och Danny Devito. Det är faktiskt inte bara jag som har börjat få jullängtan. Överallt ser man folk som börjar sätta upp sina ljusstakar och julstjärnor i fönstren och folk köper julmust som galningar.

Egentligen, om jag kunde, skulle jag säkerligen dekorera mitt hus såhär,
men det tror jag aldrig att Mike skulle gå med på, och jag är inte säker på att hyresvärdarna skulle gå med på det heller! Fast jag kommer nog sätta upp någon ljusslinga i alla fall. Det enda tråkiga är att om vi flyttar så kan vi flytta redan i januari och då får man packa ihop sina julgrejer väldigt fort, för det är ju inte lönt att sätta upp dem i den nya lägenheten direkt! Snälla, säg att det är fler människor än jag som tänker sätta upp lite julsaker idag.

Utöver det så kommer jag bara njuta av denna söndagen. Imorgon är det jobb, visserligen bara 10-13 och sen utbildning på kaffemaskinen 13.30 till vem vet hur länge. Förhoppningsvis kommer det inte ta mer än 30-60 minuter. Och sen på kvällen ska vi hälsa på Kosta och Agne och lilla Vanessa på Österäng (som i så fall nästan kommer att bli våra grannar) :D

Något jag faktiskt INTE har börjat med är julmusik. Det sparar jag till första advent :) Vad har ni börjat att göra för nåt (om ni har gjort något alls)? Jag växte upp med en mamma som överpyntade hela huset med tomtar och vi tyckte inte att hon var klok, men nu när man själv har flyttat hemifrån och inset att hur "coolt" det än var med svarta stjärnor så gav det ingen julkänsla alls, så nu har man själv övergått till rött, men inte så många tomtar. Det kommer komma en blogg med lite bilder när jag väl fått upp allt (om det blir denna helgen eller nästa, det får vi se)

Kommentarer

  1. Nej ingen snö här inte. Bilden på snön var bara konst snö:P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg