Ätpinnar och julmust

Har precis kommit hem från en jättetrevlig dag och kväll hos Tomoko och André. Som vanligt har vi kollat på weird klipp på youtube, diskuterat skitpolitik i Sverige och ätit supergod mat, samt sett ett avsnitt av Arga snickaren där "gandalf" är med (ni som har sett alla parodierna "sagan och saftkalaset" osv vet vad jag pratar om, ni som inte har sett det har missat nåt). Fick lära mig att äta med ätpinnar korrekt (även om jag just råkar hålla dem lite fel på bilden här :P
Vi åt supergod sweet and sour beef (eller man kanske inte kallar det beef, men ändå) Helt sjukt gott och både jag och Mike klarade hela middagen utan kniv och gaffel (väldigt stolta är vi). Tomoko är en fantastisk kock, även om hon fick lite hjälp av oss alla med att hacka, skiva och skära ;) Jag rörde mest runt i allt och lekte med allt jag kunde komma åt..
Till detta drack vi GIVETVIS julmust (vad annars dricken svensken från slutet av oktober till början av januari? Och givetvis är det Apotekarnes, eller som vi säger Apotek-Arnes) Denna sjukt goda dryck som man inte kan leva utan!  Vi åt även lite pepparkakor och drack glögg. Riktigt mysig kväll även om vi alla var väldigt trötta.
Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi potentiellt får reda på om lägenheten är vår eller inte. Jag hoppas så mycket att jag nästan brister. Jag är så trött på denna skitlägenheten (missförstå mig inte, den är jättefin och modernt kök och stor toalett, men ja, om ni läst föregående inlägg så vet ni) och jag vet att vi bara bott här snart 5 månader... Men ja.. det känns rätt att flytta. De andra lägenheterna ville jag inte flytta ifrån. Den i Vittskövle var hjärtslitande att lämna, den i Kristianstad också. När vi väl flyttat till denna insåg vi att vi saknade den på Näsby också, helt sjukt mycket. Och jag saknar frukosten med ostbullar med skinka eller korv. de kostade kanske 2,50 kronor stycket eller om det var 3 kronor stycket. Billigt var det i alla fall!

På bussen hem träffade vi pappa och Birgitta. Det var supertrevligt, för vi har inte setts på ett tag (tyvärr) och ändå så bor vi så nära. Måste ta och ändra på det. Och så har Birgitta blivit mormor igen (grattis Anna) :) Alltid roligt med små bebisar, även om jag själv inte riktigt känner att jag vill ha en just nu. Gärna om något/några år, fast givetvis helst innan jag fyller 32. ugh... det är 5 år dit >.< kan jag inte bara få vara i tjugoårsåldern lite längre?

Anyway, det är dags att sova, klockan är snart ett och jag känner att vi måste ägna morgondagen åt att tvätta. Så jag lämnar er med lite bilder som kanske kan bringa fram lite julkänsla inom er.
Pepparkakor, glögg och tända ljus... Otroligt juligt!
Jag och Tomoko kunde inte hejda oss på ICA, förlåt för vår barnslighet. Men den var given!
Världens juligaste dryck (förutom under påsken)

Kommentarer

Populära inlägg