Musik - Tal Bachman

Faktum är att jag ofta faller för artister som påminner mig om mina favoritartister och Tal Bachman har verkligen gjort vissa intryck på mig som bara artister med speciella ackordföljder kan göra. I den första låten här påminner han väldigt mycket om Beatles i ackordföljden, färgningarna och i stilen samt i hur hans röst låter i den här typen av låtar. Och lite Queen-känsla över sig har han också. Ja, mina två favoritband alltså. Ur dem har det fötts en hel del andra kärlekar som t.ex. Muse, the Kinks o.s.v. som har rötter i Queen och Beatles. Tycker ni ska lyssna på Tal Bachman och avgöra själva :D Jag blir lite sådär kär i dem här två låtarna. (han gjorde "she's so high" men den har inte gjort något vidare intryck på mig) Och för övrigt, jag vet inte riktigt vad videorna är, så döm inte mig haha :)



Kommentarer

Populära inlägg