lite småfniss

vi har internet inkluderat i hyran (vilket är troligtvis det mest idiotiska man kan ha egentligen, för man har ingen makt över det och kan inte heller byta leverantör till något som faktiskt funkar) och det fungerar i stort sett aldrig. Vi lever på vårt mobila bredband som gör kanske 6mb/s så det är inte mycket att hurra för, men det fungerar ändå bättre än detta. Nu har vi i all fall fått svar på varför internet inte fungerar som det ska.

"Vi har nu fått svar från The Cloud gällande Internet. Det förekommer stor mängd fildelningstrafik som någon/några hyresgäster orsakar, vilket är olagligt. Detta gör att kapaciteten inte räcker till alla hyresgäster. The Cloud kommer att blockera fildelningstrafiken och fram tills det är genomfört kommer  det att vara störningar på Internet."

Inte för att vara pessimist men det funkade skitdåligt innan också, på sommaren när det bara bodde några stycken här. Ja, så går det när 50 bostäder ska samsas om en sak. Fungerar lika bra som tvättstugan (!).
Och oavsett vad de än säger och försöker så kommer folk att ladda ner och dela filer. Att det ska ske på bekostnad av andra är ju tråkigt, men helt ärligt så tror jag inte att det är hela problemet, såvida de inte ligger och fildelar några tusentals filer (det vet man ju inte). Tror inte direkt att någon som laddar hem 5-6 filmer i veckan skulle vara problemet i detta.

I vilket fall... vi får se vad som händer nu när de ska "blockera fildelningstrafiken". Jag struntar i vilket, det påverkar inte mig. Vad som påverkar mig är när jag inte kan titta på mina tv-kanaler online eftersom vi inte har fått de tv-kanaler på tv-n som vi ska ha fått! Tack och lov att "play"-funktionen online fortfarande är gratis på de flesta sidor (och bör fortsätta vara det för oss alla som är duktiga nog att betala tv-licens. De borde ju göra nåt för pengarna för oss som inte tittar på svt)

Men nej, nu har jag fnissat klart över detta. Det kanske är mer seriöst än vad det lät när jag läste sms.et. Det lät bara så himla myndighetstypiskt. "Nu ska vi förbjuda och blockera och ha oss". Fair enough. Så länge Internet kommer att fungera för mig kan ni göra vad fan ni vill!

Kommentarer

Populära inlägg