mög

 

Idag ska jag upp till kamp mot mina hyresvärdar! Dvs om Mike kommer hem innan hyresgästföreningen stänger >.< för jag har 8 öre på min mobil! Det kommer man inte långt på. Tänkte lägga upp lite fina bilder från imorse när jag gick till jobbet då frosten hade varit och gjort sitt jobb, men jag hittar inte min usb-sladd (ja jag har en gammal mobil).

Yay, tänk det kanske blir snö snart =) Jag hoppas verkligen på det. Jag älskar snö även om jag hatar slask. Men vem tycker om slask egentligen? Såvida man inte har fodrade gummistövlar! Då finns det nog inget man inte klarar av.

Varför ska jag upp till kamp mot mina hyresvärdar då? Ja, förutom att vi bor i ett kellogs cornflakes paket som går sönder hela tiden, så har jag fått reda på att en jobbarkompis har fått ett annat avtal för en exakt likadan lägenhet och det är fult. Vi måste betala elen, hon behöver inte. Vi är båda studenter och bor i studentlägenheter, de ser exakt likadana ut och ska kosta exakt lika mycket. Jag kommer inte att vila förrän jag får rätt! Hade vi fått det vi skulle fått (orka räkna upp hela listan igen) så hade vi säkerligen velat stanna här, men nej, inget har gått som det ska här och jag känner inte en kotte som har något positivt att säga om detta bolaget (lite hänsyn har jag, därför nämner jag inte deras namn).

Hoppas hoppas hoppas att vi får den andra lägenheten :D

Kommentarer

  1. Jo, men jag brukar alltid alltid pressa mig till träning även när jag är sjuk, men idag vet jag ju att jag ska simma ikväll och då tänker jag kroppen få vila från löpningen en dag.

    SvaraRadera
  2. Det är ganska så dyrt här också, men det blir ganska så överkomligt om man gör ett årskort, men jag har inte gjort det ännu. Men idag bli det ännu dyrare för vi ska till äventyrsbadets avdelning också och då kostar det självklart extra:P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg