jag undrar...

Hur kan människor tycka om Twilight? Vad är det som gör den så jävla bra? Varje gång jag frågar detta får jag aldrig ett bra svar. Det är antingen "Men Edward är så snygggggggggg" eller "Den är bra!" Vadå den/dem är bra? (dem, givetvis) Det är väl för fan inget svar. Av alla mina facebook-vänner verkar jag vara den enda som inte vill gå och se breaking dawn. Jag har sett de andra och läst första boken. Det var ren skit. Speciellt när författaren inte vet att "handsomer" inte är ett ord. Men jag tänker inte ägna en hel blogg åt att tycka och tänka till om twilight, det vill jag att ni ska göra. Jag vill ha en BRA förklaring till varför ni gillar den jävla skitbokserien och dess filmer.


Den här killen är helt sjukt rolig.


Okej, vad undrar jag mer över? Jag undrar varför jag är astrött och klockan redan är 10?! Ska till affären och hämta ut ett paket med julklappar, det ni. Annars blir det väl tvättning idag och sen blir det väl att man ska kolla på idol. Tydligen ska Robin sjunga "bohemian rhapsody" Modigt. Klantigt eller modigt, det får vi väl se, med tanke på att Queens låtar är bland det svåraste man kan sjunga (förutom kanske nattens drottning i rätt tonart). Men han är sjukt duktig och han är enda killen kvar.

Jag kommer ihåg när jag var utklädd till Freddie Mercury på ett kändis-maskerad-party för några år sedan. Det skulle vara en karaokekväll och alla var tvungna att sjunga minst en låt av den artisten de var utklädda till. Det blev jäkligt roligt. Jag gick upp och sjöng Bohemian Rhapsody och en av killarna där kom fram till mig innan jag gick upp och sa att jag skulle passa mig för att sjunga den låten för att den var jävligt svår och om man sjöng den fel blev han sur för det var hans favoritlåt >.<  Jag är väl inte världens bästa sångare, men jag kan Queen (även om jag inte sjunger asbra till alla deras låtar direkt) och när jag gick ner från den hemgjorda scenen så låg i stort sett folk vid mina fötter och bugade. Det var knasigt men smickrande.

Det är rätt roligt hur jag kan vara en rätt blyg individ beroende på vilken roll jag har. Men när jag går upp på scenen och sjunger Queen då finns det inga hämningar. Min syster Vicki och jag crashed(ja vad säger man på svenska) en karaokekväll på sommarlust och ägde dem totalt med "radio gaga". De var så imponerade att de ville att vi skulle komma tillbaka på fler karaokekvällar! Ja, karaoke är sjukt roligt. Måste även tillägga att vi har helt nyktra. Jag sjunger väldigt sällan när jag har druckit. Alltså jag sjunger gärna när jag är full, men jag vet skillnaden på att prestera bra och att bara flumma runt (vilket det blir när man har druckit).

Kommentarer

  1. Haha, jag har lyckats undvika Twilight från början. Lär nog inte se den här heller.
    Men har inte folk lite svårare för att analysera nuförtiden. "Den är bra". Ja, precis men varför?

    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. folk kan nog inte vara bra på att analysera när budskapet i Twilight är tydligt "tjejer behöver en stark kille som tar hand om dem" och att mormonernas månggifte är helt okej (det faktum att hon faller för två killar och vill ha båda två)

    SvaraRadera
  3. Cirka 1500:- tror jag, minns inte riktigt. Men där omkring. Verkligen mer värt. Men tyvärr har jag inte ens de pengarna nu. Får lugna mig och fortsätta springa ute ett tag till:(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg