stormen...

Ja, som så många vet så hade vi en inte så trevlig storm igår. Jag och Mike hade precis kommit hem från vår fantastiska dag med familjen och han spelade xbox, jag bloggade och slog in lite julklappar. Ett tu tre så hör jag bara hör något slår något fruktansvärt. Jag trodde att det var våra utemöbler som flög omkring så jag skickade ut Mike och bad honom att ta in dem. Han gick ut, de låg så lugnt och fint där ute. Sen hör jag det igen och Mike springer ut igen. Den här gången tittar han upp. Då ser han hur hela taket håller på att ryckas av. Vi ringer mamma direkt, som fortfarande är i stan och åker hem till dem. Där gick strömmen runt nio och har fortfarande inte kommit tillbaka, så vi satt i mörkret med tända ljus och spelade cluedo. Jag vann båda rundorna och sen blev det yatzy och då vann jag då med >.< lite tur i oturen får man väl ha. I morse såg vi på framsidan på kristianstadsbladet hur taket på vårt hus (ja, huset med 12 lägenheter i) hade slitits av i stormen. Vi var rätt glada över att vi åkte iväg. Det var riktigt otäckt! Här har ni länken (det är också därifrån jag snott 3 bilder)
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1581872/Hela-huset-skakade.html
vår lägenhet ligger nästan precis brevid
dagen efter, tagen med min mobil
vår lägenhet syns :P
såhär såg det ut

Kommentarer

Populära inlägg