ettårig förlovningsdag

the rings <3
 Idag är det ett år sedan Mike och jag förlovade oss. Det hela var jättegulligt, han föll ner på knä och frågade (visserligen gjorde han det när vi väl fått ringarna också, mitt inne på H&M i killarnas omklädningsrum där han stod och provade en jättefin kavaj), som ni kanske kunde gissa så sa jag ja ;)

Vi var lite sådär sneaky för vi berättade inte för alla direkt. Jag berättade för mamma, för jag kunde bara inte hålla mig och hon blev jätteglad. Vi höll oss i ca 2 veckor, då vi hade bjudit in våra vänner (de flesta av dem iaf) till vår inflyttningsfest. Vad de inte visste om var att vi då skulle berätta att det hela inte var bara en inflyttningsfest utan en förlovningsfest också. Kan ju säga att dem blev rätt förvånade (men väldigt glada).

Egentligen hade han frågat mig redan 2009, men då hade vi inte riktigt råd med att köpa ringar, eller jag vet inte. Det kanske var att han ville fråga mig så att han visste att jag skulle svara ja senare. Egentligen så ska man ju gifta sig inom ett år, och hade vi bara haft råd till det, så hade vi gjort det. Jag är inte en sån person som förlovar mig bara för att det ska göras, jag vill faktiskt gifta mig. Sen vet jag attd det är väldigt vanligt i Sverige med långa förlovningar (ibland 10 år) och det är ju upp till dem, men sån är inte jag. Bröllopet är satt till 2013 (men vi vet fortfarande inte om det ska vara juni, augusti eller april) för då har vi hunnit spara ihop en hel del pengar. Min tanke är ju att kunna bjuda in så många vänner som möjligt, och lite släkt. I alla fall den närmsta släkten, med tanke på hur stor släkt Mike har >.< Och på höger sida här ser vi honom precis innan han "frågat" igen. Han ser lite nervös ut, undrar varför ;) och i hörnet ser ni en bit av mig och mina hemska ballongbyxor som jag hade ett tag!

Så idag ska vi fira hemma med att äta nåt gott och troligtvis titta på en film och Mike ska göra klar sin hemtenta. Väldigt romantiskt och så. Men alla har inte råd att gå ut och äta och gå på bio och det köret. Jag tycker det kan vara lika charmigt att sitta hemma och bara mysa. Vi kan ju alltid baka kakor. Agne och Kosta vet vilken mästerbagare Mike är nu ;)

Kommentarer

Populära inlägg