Första advent :)

Mike, jag och mamma på China Wall (jag vet att vi är lika) :)
nya skor :)
Vilken helg man har haft! En helt underbar julig och mysig helg. Trots att det är storm-varning klass 3 där ute, så är jag ändå hemma med en sån fantastisk känsla. Idag har varit en väldigt upptagen dag. Först åkte vi till Eko där jag fick ett par nya vinterskor (mina kära gamla trotjänare gick som sagt sönder)  och en underbart vacker tunika/klänning. Vi käkade lite korv, åkte hem och drack glögg och åt pepparkakor. Sen bar det av mot julmarknaden i Vittskövle. Hann inte ta så många bilder för vi stannade bara en liten liten stund. Så det blev en bild på en gran och en bild på Christer när han gick in i bilen och så förstås en på mig, Mike och min bror när vi satt i baksätet och såg allmänt flummiga ut. Efter det åkte vi till stan för lite pizza, men de hade stängt, så vi åkte till China Wall istället och åt världens godaste buffé. Och nu är jag så sjukt mätt att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Tyvärr måste jag impregnera mina skor och det är ett så fruktansvärt ord, för det låter verkligen som om man ska se till att ens skor får små skobebisar haha. Men nej, jag ska bara spraya dem så att de blir skyddade mot snö och regn

Något mer som har hänt? Nej inte direkt. Vi var på morfars, mormors och farmors gravar igår. Samt på Christers mammas grav och hans farfar. Det är så fint när alla ljusen är tända. Sen att det idag är första advent gör att jag äntligen kan ha mina julljus tända dygnet runt (lär ju bli en smaskig räkning i så fall) utan att någon kollar snett på en. Idag är också officiellt första dagen då jag lyssnar på julmusik. Så håll i hatten, för nu blir det bjällerklang på högsta volym! Vi har dessutom sjungit första delen av adventssången två gånger. Nu kanske ni tror att vi är överseriösa med julen och allt sånt, och ja, min mamma är tomteterrorist, men vi är sjukt löjliga och det gillar vi. Mike är ju lite av en Grinch, men det ska vi råda bot på!
Här ser ni väldigt julig och fin bild på mig och mammas hund Gina (nej jag stryper inte henne, fastän det nästan ser ut så)

Kommentarer

  1. ÅH, jag fick offra allt vad julskyltning heter idag. Fick istället ta två tåg för tidigt ifall att. Far ner i diket, så jag har virkat julstjärnor istället:) Vilken helt övergullig hund!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. good times indeed ;) det tycker vi ^_^

    Marie all julskyltning här blev i stort sett inställd... Gina ÄR övergullig. Du ska se när hon tycker synd om sig själv :D man känner sig nästan skyldig :P far ner i diket åt storm!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg