upp och ner, ner och upp

Ungefär så låter min vikt just nu... Förra veckan kände jag mig väldigt deprimerad. Det hade precis verkligen gått upp för mig att jag inte hade något jobb och att jag inte kommer att få pengar i februari. Det ledde till dålig sömn, dåliga val av mat och min vikt sköt i höjden... Denna veckan har jag börjat se saker och ting på ett annat sätt.

Okej, jag har inget jobb just nu, men hittar jag praktik så har jag i alla fall 2 månader lösta.
Det gör ingenting att min vikt går upp och ner. Så fort den står på plus ska jag kämpa hårdare och inte ge upp. Jag är väldigt bra på att ge upp för lätt. Och att sova bättre? Sov man bara 4 timmar en natt så kände man inte för att vara uppe till efter 2 på natten, oavsett hur mycket ångesten ville jävlas med en.

Det är okej att falla tillbaka ibland, så länge man klarar av att resa sig efteråt. Jag tror att om jag bara sover ordentligt så kommer det att lösa en hel del problem. För om man sover till 1 på dagarna och sen är uppe till 4 på natten mår man inget vidare... Nej mitt liv behöver lite struktur.

Och jag väntar på ett telefonsamtal från stället jag kanske ska praktisera på. Får se, de lät inte jättepositiva, men inte helt negativa heller. Jag tänker i alla fall vara positiv :)



Kommentarer

Populära inlägg