eftersnack melodifestivalen del 1

För mig är Melodifestivalen mest en köttmarknad blandat med Thomas G-sson, Fredrik Kämpe och Eurotechno. Men jag älskar att hata och jag måste titta på melodifestivalen varje år. Det är en av de få gånger när jag tittar på SVT (kalle anka på julafton och eurovision).

Översikt från 20-när de var klara
The Moniker - helt okej låt. Plus i kanten för att han skrev den själv. Men jag vet inte om det direkt är eurovision-material. Tycker om honom i allmänhet, han sprider glädje och hans röst har härlig 60-talsklang. "Oh my God" var jättebra men denna låten levde inte riktigt upp till samma standard.

Dead by April - kul med lite annorlunda musik! Vet inte om det går hem hos alla direkt, men sen å andra sidan, det gör inte Carola heller. Personligen är jag inte en growl-älskare, men om jag måste välja på detta och pop, så väljer jag hellre sån här musik.

Marie Sernholt - jobbig... påminner mig lite om Imelda May's musik och hon ser ut som en guldig banan, hade passat bra i Sean Banan's låt. Salt and peppar (upprepa detta 500 gånger och du har hela låten).

Sean banan - internationellt? Inte en chans... interna skämt funkar inte riktigt på en ny publik... han var rätt kul när han var med i Måns Möllers program, men nu är han bara jobbig, speciellt efter det att han började sjunga (eller vad man kan kalla det)

Thorsten Flinck - ja... jag vet inte vad jag ska säga...  lite depressiv och inte riktigt eurovision-material, men man vet aldrig, jag skulle inte räkna bort den än. Den är ju lite charmig.

Afrodite - tror att de är lite fast i 2001, för låten låter ganska likt... Men folk kommer att rösta på dem för att låten är upp-tempo och glad.

de där ingen vet vilka dem är - kul med nyckelharpa och lite folkmusikinspirerat, men jag kommer inte alls ihåg låten... det säger väl allt.

Loren - jag hatade hennes låt "my heart is refusing me". Jag tycker inte alls om hennes röst, den gör ont i öronen. Går den här vidare så vet jag inte vad jag gör! Hon kan helt enkelt inte sjunga. Hon står mest bara och gnäller och håller en ton i några sekunder och kallar det teknik. Jag tycker hellre att Sean Banan eller Marie Sernholt ska vinna (pest eller kolera). Men om vi känner fjortisarna rätt så ringer dem o röstar.

vad klockan nu var
De 5 som gick vidare då... ingenting förvånar mig längre...
Afrodite
Sean Banan
Loren
Dead by April
Thorsten Flinck

Personligen tror jag att Dead by April har en god chans, men om jag ska tro som Sverige röstar, så blir det väl Sean Banan och Thorsten Flinck, eller den absolut värsta kombinationen Sean Banan och Loren. Ja, bara inte Loren går vidare blir jag glad :)

21:30
Resultat: Blä.. lika besviken som vanligt... Loren gick vidare

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg