Amy vs Fuego danspass!

Vi var 3 modiga tjejer som begav oss till gymmet. Två av oss hade aldrig testat Fuego innan. Faktum är att vi visste inte vad vi skulle förvänta oss. Det stod att det var en blandning mellan träning och en massa olika sydamerikanska danser (ja och var de nu kom från). För er som vill veta mer om själva passet i sig kan göra det här. Där står också om andra träningsformer. Eftersom det är gratis träning hela veckan på Friskis och Svettis tycker jag att ni alla ska bege er dit och testa på något nytt. Själv har jag aldrig någonsin gjort något sånt här innan och jag hade hur kul som helst.

Okej jag erkänner, efter 10 minuter kände jag mig död. Ni som tror att dans inte är tufft har uppenbarligen aldrig testat Fuego. Har du bra kondition så kanske det inte är lika tufft, men jag lovar att det var inte ett ansikte i salen som inte var rött och temperaturen steg som i en bastu i takt med musiken. Jag svettas väldigt sällan, oavsett vad jag gör, men fy tusan vad jag svettades idag. Jag kände mig också ganska sexig när vi skakade loss på allt vi hade, och det har jag inte gjort på ett bra tag.

Det var en bra blandning på åldrar och träningsnivå, även om passet i sig troligtvis klassas som medelintensivt (fastän jag tyckte att det är SJUKT intensivt).

Tycker jag att Fuego är något för alla? Svar nej. Bör alla testa på det? Visst! Men har du hjärtproblem kanske det kan bli lite jobbigt att hänga med. Det är mycket fart och fläkt och det är otroligt roligt. Det är nog ett väldigt bra sätt att bränna kalorier på (för bränna, det gör du). Det var inte en enda kille där heller, så kanske inte passar killar som inte känner för att skaka loss sina (för det mesta icke existerande) meloner!

Kommer jag att vilja fortsätta att gå dit? Absolut, men personligen känner jag att jag behöver lite bättre kondition och bli lite lättare innan jag beger mig in i salsa och reggaeton-djungeln. Men läraren var fantastisk och hennes leende gjorde att man orkade lite mer även om man kände sig totalt slut.
så här kan det se ut på ett Fuego-pass, fast det är inte från mitt danspass

Kommentarer

Populära inlägg