lite bilder från igår

Igår var en väldigt trevlig dag. Bowlingen var hur kul som helst fastän jag var sjukt dålig. Jag har nog aldrig varit så här dålig i hela mitt liv. Men det är inte mitt fel att bowlingkloten är för tunga och att mina fingrar är för tjocka för de lätta kloten >.<

Mina små hjärtkakor/tårtor/bakelser blev hur bra som helst :) okej, de kanske inte SÅG så värst bra ut, men de smakade desto bättre. Mike åt två stycken, det pallade inte jag i alla fall. Vi såg också 2 filmer - "One day" och "Gnomeo and Juliet". Den första filmen var sjukt dålig. Varför tar man in en amerikansk skådespelerska (Anne hathaway) för att spela en engelsk tjej när hon för det första fick jättedålig kritik för sin brittiska dialekt i "Becoming Jane" och för det andra verkligen INTE kan göra en bra brittisk dialekt. Den var fruktansvärd och ändrades hela tiden i hela filmen. Ibland så försökte hon låta som en skotte och ibland så blev det någon fejkad version av Newcastle och sen lite Liverpool. Nej, vad har riktiga engelska skådespelerskor gjort mot Hollywood med tanke på att de hade en riktig engelsk skådespelare (Jim Sturgess). Nog om det. Det var en riktigt dålig film oavsett om Anne Hathaway hade varit med eller inte!

Gnoemo & Juliet var jättegullig. Hur kan man inte älska Ozzy Osbourne som ett rådjur? Seriöst! Och så var det massor av underbara röstskådespelare i den: James McAvoy, Maggie Smith, Jason Statham, Emily Blunt, Julie Walters, Dolly Parton, Hulk Hogan, Patrick Stewart, Michael Caine och Matt Lucas bara för att nämna några av dem.


I vilket fall. En kompis sa igår att det inte är viktigt att ge någon fin present till varandra på alla hjärtans dag utan att ge varandra fina minnen att komma ihåg. Och det tror jag vi lyckades bra med igår. Bowling kändes kanske inte som en så romantisk idé, men det var vi där och 2 andra par och en familj och det var hur trevligt som helst och jag kommer att komma ihåg det väldigt länge.

Kommentarer

Populära inlägg