Detta gör mig lovligt irriterad

Jag är så trött på spelvärldens sexistiska syn på tjejer. Och killar ska alltid vara stora, tuffa och manliga (aka "coola") medan tjejer ska vara små, späda och halvnakna (samt alltid villiga). Vad är det för skit? Jag kom ihåg när jag skrev en uppsats om detta och hur svårt det var att hitta icke sexualiserade kvinnliga karaktärer och hur många gamers som faktiskt har tröttnat på semiporr i varje spel (sen finns det ju de idioter som gillar det... get a life). Eller som någon på capcom sa "När killar gör spel så blir det så här" (dvs tjejer blir "coola" genom att vara halvnakna och visar alltid trosorna i tid och otid).

Jag är trött på Hollywoods syn på tjejer (och killar, men det är ändå inte samma press). Vi ska vara i minsta möjliga storlek. För att citera Karl Lagerfeldt "mina kläder passar inte bra på större tjejer som har storlek M och L" (eh... medium, stort?). Har han tittat sig själv i spegeln någon gång? Tror han att han är världens snyggaste och mest vältränade människa?

Och jag är SÅ SJUKT TRÖTT på alla talanglösa idioter som får kalla sig musiker. Att kunna ta 3 ackord på en gitarr betyder inte att ni är vare sig talanfulla eller musiker. Nej, det är nollornas och de oambitiösas årtionde (+-) och nu räknas man som talangfull om man tar av sig kläderna (det gör jag varje gång jag går och lägger mig, är jag superstjärna då?). Ingen bryr sig om folk som VERKLIGEN kan sjunga och/eller bemästra sina instrument. Allt handlar om pengar och om att se bra ut. Ingen bryr sig om den ruttnande själen på insidan. Ni borde alla ha varsitt porträtt som i "Dorian Gray" så att ni kan få se vad era själlösa idiothandlingar leder till.

Ja, jag är verkligen less på sån här skit.

Kommentarer

Populära inlägg