jobbiga människor.

Jag tycker om skämt, speciellt när folk försöker photoshoppa bilder och tror att ingen kan se det (tro mig, man KAN se det). Om jag gör om en av mina bilder i photoshop så är det för att göra "häftiga" effekter eller något sådant, inte för att göra mig smalare, snyggare eller något liknande (och skulle jag få för mig att göra en sån sak, inte skulle jag i så fall lägga upp en sådan bild och låtsas att det är så jag ser ut).

Men jag tycker inte om när man ser "FAIL" över en helt vanlig bild på en helt vanlig person som inte har gjort något med sin bild. Kanske för att någon tycker att personen är ful, fet, konstig klädstil eller något. Det är något som världen inte verkar förstå. Det FINNS människor där ute som inte ser ut som barbiedockor, som inte heller vill se ut som barbiedockor. Som accepterar sig själva för hur de ser ut, med frissigt hår eller jättemage. Varför stör det er? Har ni sett er själva i spegeln på sistone? Personligen tror jag att om man mår bra av att hitta andra och trycka ner dem för deras utseende så kan man inte mår så där jättebra själv. 

Om världen ägnade lika mycket tid åt att prata om konfliktlösning eller hur man ska älska sig själva istället för att prata om hur fula andra är och hur snygga de själva är, så tror jag att världen hade varit en mycket bättre plats. Idioter med för mycket pengar får mer uppmärksamhet för att de shoppat i nån skitaffär än vad folk som vill göra världen bättre får. Det är ganska illa att "bloggdrottningar" som sitter och pratar om hur de sminkar sig på morgonen har mer inflytande än vad vettiga människor har. Ja, jag dömer dem, jag har läst några av deras blogginlägg och jag har aldrig sett något intelligent komma från deras munnar eller händer. Jag är visserligen väldigt öppen och tycker att det är bra att folk gör det dem själva vill, men att bara bry sig som sig själv och vad som finns 2 meter framför sig är patetiskt.

Folk säger att det inte går att förändra världen. Tro fan det när folk inte bryr sig! Ta bara den här tjejen som mobbades så mycket att hon begick självmord. Folk bryr sig inte ett skvatt om vad som finns utanför deras världsbild. De kanske skänker pengar till välgörenhet, men de blundar för vad som händer precis utanför deras eget fönster. Det är inte att bry sig, det är att köpa sig fri från verkligheten!

Kommentarer

Populära inlägg