Löften nummer 2 avklarat!

Nu har jag suttit och skickat in ett sample av min musik till 4 olika spelföretag i Sverige. Jag vet inte om man ska gå tillväga på detta sättet. Men målet med detta löftet har inte varit att bli känd kompositör, utan att visa min musik för någon. Coolt om de gillar det, men det är också okej om de inte gör det.

Jag vet inte vilket som är värst. Att de skickar tillbaka och säger att de inte gillar det, eller att de inte skickar tillbaka alls. Nåväl att inte veta är ju ändå värst. Och so what om de inte gillar det? 4 företag är ingenting, jag kan fortfarande försöka med resten av världen och skulle de inte gilla det så kan jag alltid kontra med att om skitlitteratur som Twilight kan bli publicerad så borde min genomtänkta musik få en chans haha. Nej men skämt åsido. Jag är aningen nervös, men jag har i alla fall gjort det.

Sen jag började komponera 2007 (på riktigt, inte bara skriva lite rocklåtar till sitt eget band) har jag i stort sett inte visat det för någon för att jag inte trodde att det var bra nog. Och jag är nog en allt eller inget människa. Antingen visar jag det för ett stort spelbolag eller för ingen! Och nu har jag gjort detta. Jepp, klapp på axeln :)

Kommentarer

Populära inlägg