The re-make from hell!!!

Vad är det med 2012 (och föregående år) och att göra om riktigt bra filmer till skitfilmer? Jag menar, vad var det för fel på de förra? Varför kände ni att ni måste göra en re-make? Är det för att kidsen idag inte pallar med när de får tänka för mycket och behöver mer lättklätt, mer "gulligt" och mer hjärndött? Jag vet inte, men det är den enda anledningen jag kan tänka mig.
Känns det här 1600-tal?


Fame 1980 - skum, härlig 80-talsfilm... Frisyrerna, klädstilen, musiken... Allt var precis som det skulle vara.
Fame 2009 - skum på ett dåligt sätt glee-liknande film som sabbar hela storyn. Jepp!

Footloose 1984 - Kevin Bacon dansar och äger
Footloose 2011- VARFÖR? Ingen kan göra det bättre än Kevin Bacon

Rödluvan (okej de har gjort MÅNGA filmer om Rödluvan så jag vet inte vilken jag ska välja)
Rödluvan 2011 - Amanda Seyfried är och sabbar. En av världens sämsta filmer. End of!

Snövit 1937 - Disneys version. Godkänd av alla och älskad av de flesta.
Snövit 2012- Kristen Stewart. Det säger väl allt. Hon har lika mycket skådespelartalang som en uppstoppad bäver.

Lés Miserables 1998 - Även om jag inte är så förtjust i Clare Danes så gör hon definitivt en bättre Cosette än Amanda Seyfried. Och kom igen! Geoffrey Rush och Liam Neeson!!
Lés Mierables 2012 - Anne Hathaway och Amanda Seyfried förstör! Kommer INTE att se den filmen, inte ens för att hata den. Enda positiva är att Hugh Jackman och Russell Crowe är med.

De tre musketörerna 1993 och 1973-  (har inte sett den från 1948) jag gillade båda versionerna. De gör boken rättvisa och man förstår fortfarande att det är Frankrike på 1600-talet.
De tre musketörerna 2011 - nu helt plötsligt skjuter man hej vilt omkring och ingen rider, ingen använder värjor, tjejer i minikjolar och en massa "matrix"-skit... ugh. Överkasst. Den sämsta av dem alla. Milla Jovovich kom igen, the fifth element, i den var du bra, nu var du bara kass. Det känns inte alls som 1600-talet och det är en ren slakt av historien om de tre musketörerna.


3 skådespelerskor jag helt enkelt inte tål.
Uppstoppad bäver-look


3) Anne Hathaway (vad hände? Du var grym i början på 2000-talet och sen hände nåt.. Åh just det... Love and other drugs hände. Undantag för Valentine's day)


2) Amanda Seyfried (enda undantaget Mamma Mia)

1) Kristen Stewart (inga undantag. Hon är helt kass i varenda film hon är med i)

Kommentarer

Populära inlägg