fenomen upptagna killar!

förbjuden frukt
Många frågar sig varför upptagna killar är så attraktiva och mer tilldragande än singelkillar. Jag har min egen teori om detta. För hur många gånger har man inte hört om den där singeltjejen som desperat hänger sig fast vid någon som är gift, eller suktar efter någon som är upptagen? Vi har alla träffat henne - tjejen som är ute efter din man! Och såvida din man inte är någon otrogen idiot så är han oftast helt ovetande om vad som pågår. Jo, killar fattar inte när tjejer flirtar med dem, eller om de gör det så berättar de inget om det.

Men varför vill man ha något någon annan har?

1) Det är förbjudet och det gör det mer spännande.

Okej, detta är väl en av de vanligaste anledningarna eller förklaringarna som man ofta läser om, och som folk ofta har som ursäkt. Det är kanske så att det man inte får ha är det man absolut vill ha (för att människan blir aldrig nöjd). När man är vuxen så finns det väldigt få (lagliga) saker kvar som är förbjudna att göra och man kanske vill göra vardagen mer spännande.

2) De ser det som en tävling

Att få en gift/upptagen man är en sport för vissa (tro mig, det finns själviska människor som beter sig så lågt). Att få en singelkille är oftast ingen sport, han har inga anledningar till att inte vilja ha dig (såvida han helt enkelt inte är intresserad).

Men min teori handlar lite mer om något som folk kanske inte är medvetna om, ett undermedvetet begär om en slags bekräftelse på att om hon får honom så kommer han att stanna.

3) Att han är i ett seriöst förhållande betyder att han är redo att stadga sig eller att han klarar av att binda sig till en person.

Det är detta jag menar med bekräftelse på hur seriös han är med förhållanden. En upptagen man har redan valt någon att vara trogen mot och vill givetvis vara med henne så länge det går. Och när man är singel så är det väldigt svårt att veta vad som kommer att hända. Du kanske träffar en kille som har varit singel ett tag. Han kanske trivs jättebra med det och vill bara ha något flyktigt, medan du är ute efter "the real deal". Och då är upptagna män mer attraktiva för du VET att de klarar av att binda sig. Och du vet att om de nu är trogna mot någon som, du anser, inte alls är lika snygg och underbar som du är, hur kommer de då inte bete sig mot dig?

4) Du är helt enkelt självisk

Du kanske bara är en person som struntar i din omgivning och tar det du vill ha - upptagen eller inte. Vad du vill ha, det får du också. Men tro mig, allt sånt får man igen vid någon tidpunkt, lita på det.

Så vilken slutsats kan man dra från detta? Kan det helt enkelt vara så att du föll för killen utan att veta att han var upptagen? Kanske han inte sa något? Men nej, av min erfarenhet och vad jag har sett så har många tjejer så sjukt dålig självkänsla att de måste söka bekräftelse hela tiden och det spelar ingen roll om personen är upptagen eller ej. Givetvis har den upptagna mannen ett ansvar att släcka elden så fort som möjligt genom att säga att han helt enkelt inte är intresserad (men då kommer vi tillbaka till: men hon är ju bara trevlig mot mig. Och det finns en gyllene regel när det kommer till detta: Nej, hon är INTE så trevlig/hjälplös eller vad det nu kan vara. Hon är ute efter något, om det så är bekräftelse, uppmärksamhet eller mer).

Det allra bästa hade varit om folk bara respekterade varandra och slutade upp med att vara så fruktansvärt själviska. Men det lär vi nog aldrig få uppleva. Har ni några erfarenheter av "den andra kvinnan"? Har ni själva varit i den situationen, och det kanske var av en helt annan anledning än vad jag har skrivit här. Och, ja, tjejer kan givetvis också vara otrogna eller ha killar efter sig som vill förstöra förhållande, men eftersom jag är en straight tjej så har jag aldrig dejtat en annan tjej och kan bara prata från mina erfarenheter och saker som jag har observerat :)


Kommentarer

Populära inlägg