alla hjärtans dag-hype

Att det ska vara så krångligt att hitta något till alla hjärtans dag till Mike. Problemet är inte att jag inte hittar något, utan kanske hur många saker som helst... Och ett av de största problemen är att affären jag vill handla i ligger i Malmö, annars kostar det hur mycket som helst att skicka det hit... Varför har inte Kristianstad några bra affärer? Istället för 5000 klädaffärer med samma kläder och samma storlekar, så ha lite variation. Kom igen, var modiga!

Jag har ju visserligen ett frikort, så det skulle inte kosta mig något att faktiskt åka till Malmö och tillbaka, men att åka dit själv? :/ Hur kul är det? Inte väldigt. Så om jag hittar någon som förbarmar sig över mig och följer med, då kan jag åka :) Även om Malmö kanske inte är världens roligaste stad. Sist vi var där var det någon som blev skjuten i huvude på öppen gata...

Livet som singel var ju definitivt lättare, men tråkigare. På alla hjärtans dag samlades jag och några av mina vänner och tittade på romantiska komedier och åt godis. Vi brydde oss inte jättemycket över att vi inte hade någon, men sen å andra sidan så var vi bara 15 :) Nu för tiden är det mycket stress över alla hjärtans dag. Har man inte någon så mår man kanske jättedåligt. Egentligen ska man visa att man bryr sig om personen man är med varje dag, men för mig är ändå alla hjärtans dag en speciell dag. Det blir ett bryt från vardagen och vi gör saker som vi kanske inte skulle gjort annars. I vanliga fall hade det blivit film, men ingen bra film går på bio förrän efter alla hjärtans dag. Så i år blir det bowling en timme och sen har vi inte riktigt planerat mer. Äter hemma eller ute, har inte bestämt än. I vilket fall kommer det nog att bli skoj. Jag är rätt grym på bowling (eller ja... jämfört med en två-åring kanske)

Kommentarer

  1. åååh.. vi måste bowla ngn gång... det e juh sååå roligt!! :)) hoppas jag får bilen nästa vecka så vi kan planera in o ses snart!! /kram mia :)

    SvaraRadera
  2. Haha det måste vi verkligen :D bowlar man innan 6 kostar det bara 120 kronor ^_^ kraam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg