bussar...

Nu vill man höja priserna IGEN på skånetrafiken. Detta kan du läsa om här.

 "Jag tror att passagerarna har förståelse för att förändringen sker när vi samtidigt gör en förstärkning med tåg. Vi relaterar också vårt pris till vad det kostar att köra bil, jämfört med det är trafiken prisvärd. Och har man väl börjat åka kollektivt är det väldigt få som slutar göra det och tar bilen istället."
Eh? Sanningen är den att det är fanimej snart billigare att köra bil än att åka buss. Är det konstigt att det bara har blivit en ökning på 4,5% och inte 9%? Jo, det ska jag säga, för det första så är det totalt kaos på Kristianstads C där folk springer som galna plock-kycklingar över vägen för att de helt enkelt inte har nånstans att ta vägen. Och nu ska de höja priserna fastän de ganska nyligen redan har höjt priserna. Det är som att de vill att folk ska sluta ta bussen. Och det här me datt om man börjat åka kollektivt så är det få som slutar göra det, det har du väldigt fel i. För 5-6 år sen, då förstår jag att folk hellre tog bussen. Det var bekvämt, det gick tillräckligt många bussar och speciellt på de längre turerna. Man kom till resecentrum och till centralen.

Men idag är det otroligt frustrerande med hur det är. Hur kan man tro att resenärer har förståelse för att de får försämrade villkor och dyrare priser? Och nej, jag pallar inte höra på nån som inte ens åker kollektivtrafik om att "det är ju inte så himla dyrt". Försök vara beroende av buss/tåg eller dylikt och kom sen tillbaka till mig. Försök vara beroende av buss och tåg OCH ha en väldigt begränsad budget.

Nej, så fort jag har stadigt jobb ska jag skaffa mig en bil och tänker aldrig mer åka kollektivtrafik. Det är väl det de vill?

Och sen det här med resegarantin? Då menar de alltså att folk som åker stadsbuss, oavsett om de missar sitt tåg eller kommer för sent till stan, aldrig kommer att få utnyttja resegarantin? Det är illa nog om man är 20 minuter försenad, nu måste man vara över en timme försenad för att få ut hela resegarantin. Nej jag är trött på detta... fruktansvärt trött.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg