10 tips för tråkiga, fattiga dagar!

Ibland känns det som att vissa dagar bara springer förbi medan andra känns som flera veckor långa. Och vad kan man då hitta på för att känna att tiden är lite mer välspenderad, utan att spendera för mycket pengar, än att bara sitta vid datorn och hänga?


1) Var kreativ - gör någonting, som t.ex. ett kort, en scrapbooking-sida med dina favoritfoton från kanske din senaste resa, från alla hjärtans dag eller med dina bästa vänner. Och vill du inte klippa och klistra på riktigt kan du alltid göra det online. Det finns massor av gratissidor.

2) Motionera - visst, det låter tråkigt, men om du gör det med någon annan så bränner du inte bara kalorier, du umgås också och det kostar inte ett öre att gå ut och gå.

3) Gå och bowla mitt på dagen - det är knappt några människor där och det är även billigare. Ja, jag vet att vissa (de flesta) jobbar eller går i skolan, men ni kanske inte har lika mycket tid att ha tråkigt som vi, som inte gör någonting, har.

4) Titta på en film och analysera - Ta på dig filmkritikerrocken och ta anteckningar. Det kanske är din favoritfilm eller en film du hatar. Var noga med detaljer och skriv ner allt du tänker på - som t.ex. musiken till en viss scen, skådespelarinsatserna och dialogerna, karaktärsutveckling och lite sådant.

5) Fönstershoppa - tråkigt när man inte har pengar, men vad man kan göra är att gå och prova kläder. För ofta när man shoppar så köper man inte allt ändå. Och det finns inget som är så roligt som att hitta snygga kläder som sitter bra. Det tråkigaste är ju att inte ha råd till dem. Ta med en kompis så kan ni prova sånt ni tycker är skitfult och ta roliga bilder (bra idé till tips nummer 1)

6) Skriv ett blogg-inlägg - Ja, men där har ni vad jag gör i alla fall. Tillåt dig att vara kreativ eller provocerande. Vill du få många läsare, var alltid provokativ. Folk älskar att hata (hur skulle annars vissa bloggerskor kunna bli så stora?). Själv så bryr jag mig inte så mycket om ifall många läser min blogg eller inte. Jag skriver för att jag tycker om det, inte för att jag vill göra folk förbannade.

7) Planera en trerättersmiddag - Även om det bara blir en macka till förrätt, spagetti och köttfärssås som huvudmeny och pannkakor till efterrätt, så har du i alla fall skoj när du planerar. Gör en fin dukning och sätt på lite stämningsfull musik i bakgrunden och om du är i ett förhållande, gör det till en date och klä på er nåt fint.

8)  Titta på webb-tv - Det kanske låter lite tråkigt, men om du inte har så många kanaler så är det ett utmärkt tillfälle att få kolla in alla serier och program som du inte i vanliga fall tittar på. Själv följer jag biggest loser slaviskt på kanal 5 och när det är gratisveckor på filmon så tittar jag på ALLA program i stort sett. Det är live streaming-tv och visar bl.a. många kanaler från England.

9) En klassiker (numera) - spela mobilspel. Nu för tiden finns det ju mer än bara snake på mobilen, så ta tillfället i akt att ladda hem en gratis-app och testa dina vingar genom att utmana andra uttråkade människor i allt från wordfeud till bowling etc.

10) Om allt annat misslyckas - städa! Det finns inte många saker som känns så bra som ett nystädat hem och att lägga sig ner nyduschad i en nybäddad säng. Personligen så vill jag alltid ha ett rent och fint kök, det och toaletten är det viktigaste för mig. Mike bryr sig mer om dammsugning.

Jag vet inte om ni känner att dessa tipsen har hjälpt er, men förhoppningsvis så är ni inte fullt lika uttråkade alla dagar. Har ni egna billiga tips på vad man kan göra när man är uttråkad och inte har gott om pengar? Dela med er!

Kommentarer

  1. Ditt blogginlägg talade till mig, för jag satt precis och funderade på vad göra en grå dag som denna? Tack!

    SvaraRadera
  2. haha vad bra :) Jo, jag har en del dagar som är rätt tråkiga jag med, så..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg